وب سایت شرکتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های یک وب سایت شرکتی ایده‌آل

فرض کنید فردی که نیازمند کالا یا خدمات شماست، به صورت سرزده، به مغازه و شرکت شما وارد شده و می‌پرسد که شما که هستید، چه می‌کنید و چطور نیاز و انتظار من را برآورده می‌کنید؟

اگر بدانید که آن فرد می‌تواند به مشتری بالفعل کالا و خدمات شما تبدیل شود، چطور پاسخ او را خواهید داد؟

آیا با بی حوصلگی و به صورت تلگرافی جواب او را می‌دهید، یا سعی می‌کنید به بهترین شکل ممکن کالا و خدمات خود را معرفی، و او را به خرید از خود ترغیب کنید؟

اگر کسب و کار خود را با برنامه شروع کرده باشید و آینده آن برایتان مهم باشد، قطعاً گزینه دوم را انتخاب خواهید کرد. چراکه آینده کسب و کار شما در گروی جذب مشتریست.

هر کاربر و بازدیدکننده ای که وارد سایت شما می‌شود، حکم همان فرد، یا به عبارت درست تر، آن مشتری بالقوه ای را دارد که شما باید به بهترین شکل، او را تبدیل به مشتری بالفعل خود کنید.

به طور قطع، این کار خیلی هم سخت نیست. اما در عین سادگی، ظرافت و جزئیاتی دارد که باید آنها را به درستی رعایت و پیاده سازی کرد.

ویژگی های اصلی یک‌وب سایت شرکتی

چند عامل بسیار ساده و پیش پا افتاده اما بسیار مهم در پیشرفت و موفقیت وب سایت شرکتی شما، و بازخورد مثبت کاربران سایت نقش دارند.
در این بخش از مقاله، هر یک از آنها را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

معرفی کالا و خدمات

در هر زمینه ای که فعالیت دارید، حتماً کالا یا خدماتی را ارائه می‌دهید و در قبال آن، مبلغی دریافت می‌کنید. درنتیجه، ارائه و معرفی آن کالا یا خدمات، مهم ترین بخش از وب سایت شما را تشکیل می‌دهد.

اگر بازدیدکننده وب سایت شما، نداند که چه کالا یا خدماتی ارائه می‌دهید، یا اطلاعات کافی و درستی از آن در سایت شما نبیند، وب سایت شما را ترک خواهد کرد.

درنتیجه شما موظف هستید:

  1. تمامی محصولات و خدمات خود را در وب سایت معرفی کرده و به هر کدام یک صفحه جداگانه اختصاص دهید.
  2. در صفحه هر کالا یا خدمات، تمامی جزئیات مورد نیاز کاربر و مشتری را به او ارائه دهید. بازدیدکننده وب سایت باید بداند که جزئیات محصول و خدماتی که دریافت می‌کند چیست، چه مبلغی باید بپردازد، موعد تحویل تقریباً چه زمانیست، پشتیبانی آن به چه صورت است، و ...

ارائه تصویر، چارت، ویدئو، جدول، و یا هر نوع محتوای دیگری که در ارائه شفاف تر توضیحات به کاربر کمک کند، بسیار توصیه می‌شود.

اطلاعات تماس و راه های ارتباطی

بعد از اینکه کاربر، محصول یا خدمات موردنظر را در سایت شما مشاهده و تمامی اطلاعات آن را مطالعه کرد، به احتمال بسیار زیاد، بدنبال یک راه ارتباطی برای تماس یا ملاقات حضوری خواهد بود.

به یاد داشته باشید که هیچ گاه، کاربری که برای اولین بار از سایت شما بازدید می‌کند، در وهله اول به شما اعتماد نداشته و بلافاصله تصمیم به استفاده از محصول یا خدمات شما نمی‌گیرد.

درنتیجه همواره باید راه های ارتباط با خود را به آسان ترین شکل ممکن فراهم کنید تا مشتری برای اطمینان و اعتماد کامل به شما، بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

راحت ترین شیوه انجام این کار، قرار دادن شماره تماس یا لینک های کانال های پشتیبانی در سربرگ (Header) و پاورقی (Footer) سایت است. علاوه بر این، می‌توانید لینک های پشتیبانی واتس اپ، تلگرام، یا دکمه تماس را به صورت شناور در کنار سایت قرار دهید.

اطلاعاتی از مجموعه، سوابق و تجارب کاری

قدم بعدی در جلب اعتماد بازدیدکننده وب سایت و تبدیل او به مشتری بالفعل، ارائه اطلاعاتی کامل و جامع درباره مجموعه شماست.

شما باید به صورت بسیار ساده، شفاف، اما کامل، اقدام به معرفی مجموعه تحت هدایتتان کنید. مشتری شما باید بداند که فعالیت شما از کِی آغاز شده، در چه حوزه ای بوده، و دارای چه تخصص، مدارک و گواهینامه هایی هستید.

از مرحله به مرحله توسعه و پیشرفت کار، چالش هایی که با آنها روبرو شدید و دستاوردهای مجموعه بگویید.

مشتری شما باید بداند که شما، بهترین گزینه برای خرید کالا یا دریافت خدمات مورد نیازش هستید.

ارائه نمونه کارها و پروژه های انجام شده

در هر زمینه ای که فعالیت دارید، به قطع یقین پروژه هایی را انجام داده و نمونه کارهایی در آن زمینه دارید.

یکی از بهترین و موثرترین عوامل برای جلب اعتماد و نمایش میزان تخصص شما و مجموعه تان در کاری که انجام می‌دهید، نمایش نمونه کارها و پروژه هایی است که در طول مدت فعالیت انجام داده اید.

نمونه کارها و پروژه ها هم درست مانند محصولات یا خدمات، باید هر یک دارای صفحه ای جداگانه باشند که در آنها به صورت کامل درباره تکنولوژی ها، ابزار، منابع، تخصص، خدمات و هر مورد دیگری که در اجرای آن پروژه استفاده شده، صحبت کرده باشید.

ارائه تصاویر از آن نمونه کار و پروژه بسیار مهم است. اگر آن نمونه کار، دارای لینک وب سایت است، حتماً لینک وب سایت را هم درج کنید.

ارائه همین جزئیات باعث می‌شود تا مشتری شما، پیش از برقراری اولین ارتباط با شما، درک مناسب و کاملی از کارها و میزان تخصص شما در انجام آنها داشته باشد.

وبلاگ! تا می‌توانید بنویسید

متخصص ترین افراد، آنهایی هستند که برای آموزش و بالا بردن سطح دانش و آگاهی مخاطب خود، دست به قلم شده و درباره ریزه کاری های مربوط به تخصص خود می‌نویسند.

اگر مهارتی را در سطح بالا کسب نکرده باشید، نمی‌توانید آنرا به دیگران آموزش داده یا درباره اش بنویسید. به همین دلیل، مجموعه هایی که خود را موظف به ارائه داشته های علمی و عملی خود کرده و در بلاگ وب سایتشان مطالب مفیدی از قلم خود می‌نویسند، برای تخصص خود ارزش قائل بوده و اصولاً کار باکیفیت تری هم به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

ناگفته نماند که محتواسازی در بخش بلاگ، تأثیر بسزا و انکار نشدنی در سئو شدن وب سایت و بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو نیز خواهد داشت.

نظرات مشتریان، اما از نوع واقعی!

قطعاً زمانیکه قصد خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارید، نظرات مشتریان را هم می‌خوانید. فیدبک یا نظری که خریداران و استفاده کنندگان از آن محصول یا خدمات می‌دهند، در میزان فروش و استقبال از آن محصول و خدمات در آینده بسیار تأثیرگذار است.

واضح است که قصد از ارائه و نمایش نظرات مشتریان در وب سایت، اعتماد سازی و افزایش ضریب اطمینان در افرادیست که هنوز به مشتری شما تبدیل نشده اند.

متاسفانه در تعداد بیشماری از وب سایت ها، بخش نظرات مشتریان غیرواقعی یا اصطلاحاً فیک (Fake) است. یعنی نظراتی که در آنجا می‌خوانید، واقعاً نظرات مشتریان نیست و جملاتی (قطعاً مثبت!) هستند که همگی از آن مجموعه یا خدمات تعریف کرده اند و معمولاً توسط صاحب وب سایت یا کسب و کار درج شده اند.

این حقه به نوعی نخ نما شده و اگر شما هم قصد دارید از همین حربه استفاده کنید، اکیداً توصیه می‌کنم از درج چنین بخشی در وب سایت صرف نظر کنید.

اما اگر قصد دارید فیدبک واقعی از مشتریان خود دریافت و در وب سایت منتشر کنید، همین صداقت زمینه ساز اعتمادسازی قابل توجهی در بازدیدکنندگان جدید وب سایت شما خواهد شد.

جمع بندی نهایی

افزایش میزان موفقیت و بازخورد یک وب سایت در گروی چندین عامل است که همه آنها باید به صورت همزمان و متناسب با یکدیگر برقرار باشند.

شیوه و میزان ارائه محتوا با رویکرد جذب مشتری، عاملیست که در بسیاری از وب سایت ها نادیده گرفته می‌شود.

اما شما با رعایت و مدنظر قرار دادن مواردی که به آنها اشاره کردم، می‌توانید نقطه ضعف رقبای خود را به نقطه قوت خود تبدیل کرده و شاهد تأثیر قابل توجه آنها باشید.

اگر در زمینه طراحی وب سایت شرکتی و یا مشاوره طراحی وب سایت نیاز به دریافت خدمات دارید، با من ارتباط برقرار کنید.

درج دیدگاه

نوزده − شانزده =