خدمات طراحی وب سایت

طراحی وب سایتم را به چه کسی بسپارم؟

زمانی که میزان تقاضا برای کالا یا خدماتی افزایش پیدا می‌کند، میزان عرضه، و یا همان تعداد افراد و مجموعه های ارائه دهنده آن کالا و خدمات نیز افزایش می‌یابد. این امر خوبی ها و بدی های خود را دارد.

نکته مثبت این اتفاق این است که شما هیچ دغدغه ای برای رفع نیاز خود نخواهید داشت. یعنی مطمئن خواهید بود که یک نفر هم که شده، پیدا می‌شود و نیاز شما به آن کالا یا خدمات را برآورده خواهد کرد.

اما نکته منفی این اتفاق این است که حالا، کار شما برای یافتن با کیفیت ترین نوع از آن کالا، و یا اصلح ترین فرد برای دریافت خدمات از ایشان، بسیار سخت شده، و باید دقت و وسواس خاصی در انتخاب خود داشته باشید.

اعتماد، حلقه گمشده دنیای اقتصاد امروز است. بی اعتمادی و بی اطمینانی از کیفیت و صحت عملکرد بسیاری از عرضه کنندگان کالا و خدمات، دغدغه ذهنی بسیاری از متقضیان است؛ دغدغه ای که گاهاً به واقعیت نیز تبدیل شده و شخص متقاضی، از نظر زمانی و مالی متضرر می‌شود.

این امر، شاید در مورد خدمات مجازی مثل طراحی وب سایت، که شما شاید فرد عرضه کننده خدمات را حتی حضوری هم نبینید، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

برای طراحی وب سایت به چه شخصی اعتماد کنم؟

ملاک های شما برای انتخاب یک شریک تجاری، و یا فردی که قرار است برای پروژه‌ ای با شما همکاری کند، باید بسیار دقیق باشند.

پروژه طراحی وب سایت شما، یک سرمایه گذاری مالی و زمانیست. اگر به هر دلیلی، همکاری شما با شخص یا مجموعه ای برای طراحی وب سایت، به بن بست بخورد و ناچار به تغییر مجری خدمات شوید، مهم تر از سرمایه ای که از دست دادید، زمانیست که صرف کردید. چراکه به همان اندازه، از رقبای خود عقب افتادید!

در اینجا به مواردی اشاره می‌کنم که باید هنگام انتخاب مجری خدمات طراحی وب سایت به آنها توجه کنید.

دانش و سوادِ کار

در ابتدا مطمئن شوید شخص یا مجموعه موردنظر شما، از دانش کافی از این حوزه برخوردار است. اگر خودتان هم دانش کافی برای سنجش آن فرد ندارید، از او درخواست مشاوره کرده و نیازهای خود را توضیح دهید. مشاوره ای که از آن فرد دریافت می‌کنید، به اندازی کافی نشانگر سطح دانش ایشان در این کار خواهد بود.

سابقه کار‌

نیاز به توضیح ندارد، که هر چقدر سابقه کار بیشتر باشد، آن فرد، آزمون و خطاهای بیشتری را پشت سر گذاشته و در کار هم مهارت بیشتری پیدا کرده است. درنتیجه کار مطلوب تری هم از ایشان دریافت خواهید کرد.

نمونه کار

تعداد و مهم تر از آن، کیفیت نمونه کارها، یکی از مهمترین عوامل در انتخاب مجری خدمات است. رزومه و وب سایت ارائه دهندگان خدمات طراحی وب سایت، بهترین منبع برای مشاهده و سنجش نمونه کارهایشان است.

اطلاعات ارتباطی

وجود اطلاعات ارتباطی و در دسترس بودن آن فرد، یکی از عوامل ایجاد اعتماد است. زمانیکه بدانید هر فرد در زمان نیاز، پاسخگوی شماست، راحت تر به او اعتماد می‌کنید.
اگر با یک مجموعه طرف هستید، اطمینان حاصل کنید که آن مجموعه، یک آدرس فیزیکی به عنوان محل و دفتر کار، در اختیار شما قرار داده است.

حضور مجازی

منظور، میزان فعالیت و یا حضور آن فرد یا مجموعه در شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn، Instagram، Twitter و سایر شبکه های اجتماعی مرتبط است. فردی که در شبکه های اجتماعی هم فعالیت کاری دارد، برای تخصص خود ارزش و جدیت بیشتری قائل شده و بیشتر مورد اعتماد واقع می‌شود.

اخلاق و مَنشِ کاری

سعی کنید به صورت حضوری و یا تلفنی، با آن فرد یا مجموعه صحبت کنید.
نوع و لحن گفتار، واژه های مورد استفاده، و اخلاق کاری در قبال مشاوره و راهنمایی به شما، به میزان بسیار زیاد و غیرقابل باوری، تعیین کننده سرنوشت همکاری شما با ایشان است.
فردی که حوصله مشاوره به شما را نداشته باشد، فردی که ادبیات کاری مناسبی به کار نبرد، و به طور کلی، فردی که حس خوبی از گفتگو به شما ندهد، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای رفع نیاز شما به خدمات باشد.
فراموش نکنید، فردی که اشتیاقی به درک خواسته های شما نداشته باشد، نمی‌تواند آنها را به خوبی شناسایی و برطرف کند.

جمع بندی

با توجه به حضور هرچه بیشتر و فعال تر کسب و کارهای مختلف در بستر وب، این فضا دیگر جای آزمون و خطا نیست.در گذشته شما رقیبان زیاد و قدرتمندی نداشتید. درنتیجه این فرصت برایتان مهیا بود تا در هر مرحله از کار مثل انتخاب مجری خدمات، انتخاب طرح، امکانات و غیره، دست به آزمون و خطا بزنید.

اما امروز، و بواسطه شیوع کرونا، آنقدر فعالیت کسب و کارها در فضای وب افزایش یافته، که از دست دادن یک زمان یک هفته ای بدلیل اشتباه در کار، می‌تواند منجر به هدایت شدن سیل قابل توجهی از مشتریان شما به سمت رقبایتان شود! چراکه درست در همان بازه زمانی که شما آن را از دست دادید، رقبای شما در حال بهبود کیفی وب سایت خود، سئو و تبلیغات بودند.

به همین دلیل، یافتن و انتخاب یک مجری خدمات مورد اعتماد و کاربلد، مهمترین بخش از حضور و فعالیت شما در دنیای مجازی و وب است.

فراموش نکنید که وب سایت شما، اولین آجرهای عمارت شما در دنیای وب است. پس در انتخاب معمار آن، بیشترین دقت و آگاهی را داشته باشید.

درج دیدگاه

سه + شش =