لزوم طراحی وب سایت

چرا باید وب سایت داشته باشم؟

اگر خاطرتان باشد، در زمان های نه چندان دور، همه افرادی که صاحب مغازه یا کسب و کاری بودند، هیچگونه نیازی به تبلیغات یا معرفی خود نداشتند. چراکه با توجه به جمعیت بسیار کم شهرها در آن زمان، تمامی کسب و کارها محلی بودند و زمانیکه شما مغازه ای باز می‌کردید، تمامی اهالی محل شما را می‌شناختند.

کمی بعد که شهرها رشد کردند و جمعیتشان بیشتر شد، کسب و کارها به انجام تبلیغات خرد روی آوردند؛ تبلیغاتی مثل پخش تراکت. چراکه با توجه به افزایش تعداد فعالان و صاحبان مشاغل در اصناف مختلف، این نیاز احساس می‌شد که هر فرد برای بیشتر شناخته شدن کسب و کار خود و ربودن گوی سبقت از همکارانش، اقدام به تبلیغات مستمر کند.

در جهت رودخانه شنا کن!

هر سالی که می‌گذرد، جمعیت افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه آن، نیاز به خدمات مختلف هم همین روند را طی می‌کند. اما این مسئله معنی دیگری هم دارد! به همان نسبتِ افزایش تقاضا برای خدمات یا کالای خاص، میزان عرضه آن نیز افزایش می‌یابد. یعنی تعداد افراد و مجموعه هایی که آن خدمت را عرضه می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است؛ و این کار را برای شما سخت تر می‌کند.

حال شما باید به هر طریقی که می‌توانید، تبلیغ کار خود را انجام دهید تا همه افرادی که احتمالاً مشتری بالقوه شما هستند، به مشتری بالفعل تبدیل شده و از خدمات و کالای شما استفاده کنند، نه از رقیبتان!

به قطع یقین همین حالا که در حال مطالعه این مطلب هستید، رقبای شما مشغول تبلیغات به شکل های مختلف هستند تا بتوانند تمامی بازار هدف شما را از آنِ خود کنند. پس شما راهی ندارید جز شنا کردن در جهت رودخانه! یعنی کارهایی را انجام دهید، که آنها برای شناسانده شدن و معرفی خود انجام دادند.

حالا چرا وب سایت؟

حتماً این مثل عمومی را شنیده‌اید که هر چیزی تاریخ مصرفی دارد. این مثل درباره شیوه معرفی کسب و کار و تبلیغات هم صدق می‌کند.

در ابتدای این مطلب برای شما مثال تراکت پخش کردن را زدم. این نوع تبلیغات زمانی فوق العاده بود. اما الآن تقریباً مساویست با دور ریختن پول! چراکه با پیشرفت تکنولوژی و از آن مهم تر، با "جا افتادن" تکنولوژی در جوامع، بسیاری از عادت ها و روش ها هم تغییر می‌کنند.

با همه گیر شدن فضای مجازی و استفاده از اینترنت و جستجو در گوگل و موتورهای جستجوی مشابه، دیگر به صرفه نیست که برای تبلیغ کار خود، تراکت پخش کنید، بیلبورد رزرو کنید، سالنامه چاپ کنید، یا کارهای مشابه انجام دهید.

در عصر حاضر:

  • اگر شخصی احتیاج به دریافت خدمات یا خرید کالای خاصی داشته باشد، اولین کاری که انجام می‌دهد چیست؟ جستجو در گوگل.
  • اگر شخصی نام و تعریف پزشکی را شنیده باشد و بخواهد اطلاعات ارتباطی، مثل آدرس یا شماره تلفن مطب ایشان را داشته باشد، اولین کاری که می‌کند چیست؟ جستجو در گوگل.
  • اگر شخصی بخواهد بدون نیاز به معرفی خدمات و نمونه کارهای خود به صورت حضوری، با کارفرمایان ارتباط برقرار کرده و پروژه مشترکی را آغاز کند، بهترین راهکار چیست؟ داشتن وب سایت.
  • اگر شخصی بخواهد پرستیژ و "کلاس" کاری خود را بالاتر ببرد و در نزد کارفرما و مشتری، اعتبار بیشتری کسب کند، بهترین راهکار چیست؟ داشتن وب سایت.

از ایندست مثال ها زیاد می‌توان عنوان کرد؛ مثال هایی که همگی اهمیت داشتن یک وب سایت را بیان می‌کنند.

حرف آخر

چه فروشنده باشید و صاحب مغازه، چه فریلنسر و شخصی که به صورت پروژه ای کار می‌کند، چه شرکت یا مجموعه ای که خدمات مشخصی ارائه می‌دهد، با هر عنوان و سمتی که مشغول فعالیت باشید، داشتن یک وب سایت به شما کمک می‌کند تا ارزش و اعتبار کار و تخصص خود را افزایش دهید، و به صورت مجازی و غیرحضوری، اقدام به شناسانده شدن خود به بازار هدف کنید.

درج دیدگاه

ده + پنج =